Strategisk kommunikation: Budskaber med et langsigtet målFreelancer til: PR og pressekontaktJournalistik til erhvervslivetVirksomheder jeg blandt andet arbejder for:
Dertil kommer de offentlige
Foreninger mm
Jeg arbejder blandt andet for
Bløde til "hårde" kurserJeg har afholdt kurser for erhvervsliv og gør det stadig. Alt fra skrivekurser, over jobsøgningskurser, til kurser i konfliktløsning.
Læs mere under punktet "kurser mm. eller tryk her Bred vifte til virksomhederTil erhvervslivet kan vi tilbyde flere ting. Stort set alle firmaer har et kommunikationsbehov. Om det så er til personalebladet, salgsbreve eller til at gøre opmærksom på sig selv.
Pressemeddelelse der rammer pletEn pressemeddelelse er ofte en god ide, hvis man har en lille sensation i ærmet. Men der findes faktisk også andre metoder for at gøre opmærksom på sit budskab/produkt på. Men den slags skal skræddersys. Profilaviser styrker firmaetFlere og flere firmaer får lavet en profilavis. I forbindelse med at et firma fx fylder "rundt", eller har skiftet strategi. En profilavis har ofte en langt højere PR-værdi end fx en almindelig trykt reklame. Uanset om reklamen nok er trykt på flot papir og har kostet det samme som spidsen af en jagerfly. Kunderne sluger den slags "råt" uden de sædvanlige parader som de fleste efterhånden har opbygget efter at brevsprækken hver dag bliver udsat for byger af trykte reklamer på glittet papir. NB!En billig form for profilavis kan faktisk laves på nettet. Nogengange er det faktisk en bedre ide, end en trykt. Ring og hør mere Se et eksempel på en profilavis Pressestrategi, der sparer pengeDet kan være, at I ikke rigtig ved hvordan jeres produkt eller jeres firma skal markedsføres. Skal vi indrykke en annonce, eller bruge pengene på en trykt reklame? Skal vi annoncere i et landsdækkende blad, eller skal vi bruge den lokale ugeavis? Hvordan kommer vi i avisen? PR arbejde der danner billeder og identitetMan kan få et reklamebureau til at lave teksten til den kommende reklame. Men det kan også være, at I skulle prøve én der faktisk lever af at skrive. De fleste journalister har som minimum næsten fem års uddannelse bag sig, hvor de lærer at formulere sig. Den skriveerfaring er der ingen andre erhvervsgrupper der kan hamle op med. Også på nettet, eller rettere især på nettet er det vigtigt med skribenter der kan deres håndværk Konsulentbistand til hjemmesider - så PR-budgettet ikke bliver ribbetDer findes programmører. Der findes designere. Og der findes dygtige folk af begge slags. Men de er sjældent gode til at fortælle kunderne, hvad de faktisk har brug for. De er alt for ofte fokuseret på smarte detaljer der kan en masse, eller ser fantastik flotte ud. Men har man nu også brug for den slags dyre tiltag? Svaret er ofte nej. Kurser og foredrag hvor I lærer at skrive- Jamen, mine medarbejdere klan da sagtens finde ud at skrive, lyder det fra direktøren.
Freelancere til strategisk kommunikation: Faglærte og erfareneSkal der arbejdes seriøst med strategisk eller politisk kommunikation, så gælder det dels om, at den teoretiske baggrund i form af uddannelse er i orden. Men det gælder også om, at man har erfaring med fra ledelsesgangene. At konsulenten kan sætte sig ind i virksomheders tankemåder, målsætninger og strategiovervejelser. Det uanset om der er tale om en klassisk privat virksomhed, der fokuserer på bundlinjen, en kommune der har et helt andet formål, eller en politisk organisation. Professionel og politisk kommunikation: Fokus på måletArbejder man med strategisk og eller politisk kommunikation, så arbejder man normalt og kort fortalt med:
Metodisk så arbejder vi blandt andet med:
Sagt på en anden måde, så tager vi vores faglige værktøjskasse med. Vi har erfaringer med også, men vi ved også at alle virksomheder og organisationer er unikke. Derfor er jeres kommende kommunikationsstrategi noget vi skal udvikle i fællesskab. Ydmyghed siges at være en dyd. Her er det en nødvendighed, for det er JER der er de førende specialister i netop jeres organisation/virksomhed. Uanset hvor fine eksamenspapirer og erfaringer måtte være. Erfarene: Strategisk kommunikation, kurser, mm.Vi har mange års erfaring i både at rådgive, undervise i fx mediehåndtering og hjælpe med pressestrategier. Vores faglærte journalister har hjulpet alt fra små til meget store virksomheder, over kommuner, til skoler med at finde frem til deres strategier. Vi kan fx hjælpe jer med issue management, finde kernen i fortællingen om jer, og sammen med jer finde netop jeres strategi for at fortælle jeres historie. Hvilket medie er relevant for netop jer? Skal I selv udvile et medie? Eller lade være? Intern og ekstern kommunikation. |